Una
de les maneres que es treballa a infantil són els racons.
El
treball per racons és una proposta metodològica que proposa
delimitar, dintre de l'aula, diferents espais on els nostres
alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats
de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.
La
manera d'organitzar la classe és oferir una gran varietat de
propostes a les quals els nens poden accedir d'una forma oberta.
Els nens poden realitzar activitats autònomament, amb d'altres
companys o amb l'adult.
Aquesta
manera de treballar implica una metodologia més creativa i flexible,
en la que el rol del mestre es dinamitzar els aprenentatges.
El
treball per racons possibilita treballar i estar en contacte amb les
vuit intel·ligències (Dr. Gardner): intel·ligència lingüística,
matemàtica, visualespacial, musical, cineticacorporal,
interpersonal, intrapersonal, naturalista.
Els
racons aniran canviant al llarg de l'any. Al principi de curs teníem:
- El racó de la “cuineta”.
- El racó de les construccions.
- Els racó dels cotxes.
- El racó dels trencaclosques.
- El racó de la granja.
- El racó d'enfilar.
- El racó de la biblioteca.
- El racó de la plastilina.
En
cada racó hi poden jugar 2- 3 nens depenent del racó. Aquests
primers mesos han estat aprenent la dinàmica i ara ja comencen a
jugar-hi de manera força autònoma.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada