dimecres, 26 de novembre del 2014

TREBALL PER RACONS A P3

Una de les maneres que es treballa a infantil són els racons.

El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dintre de l'aula, diferents espais on els nostres alumnes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.
La manera d'organitzar la classe és oferir una gran varietat de propostes a les quals els nens poden accedir d'una forma oberta. Els nens poden realitzar activitats autònomament, amb d'altres companys o amb l'adult.

Aquesta manera de treballar implica una metodologia més creativa i flexible, en la que el rol del mestre es dinamitzar els aprenentatges.

El treball per racons possibilita treballar i estar en contacte amb les vuit intel·ligències (Dr. Gardner): intel·ligència lingüística, matemàtica, visualespacial, musical, cineticacorporal, interpersonal, intrapersonal, naturalista.

Els racons aniran canviant al llarg de l'any. Al principi de curs teníem:
  • El racó de la “cuineta”.
  • El racó de les construccions.
  • Els racó dels cotxes.
  • El racó dels trencaclosques.
  • El racó de la granja.
  • El racó d'enfilar.
  • El racó de la biblioteca.
  • El racó de la plastilina.


En cada racó hi poden jugar 2- 3 nens depenent del racó. Aquests primers mesos han estat aprenent la dinàmica i ara ja comencen a jugar-hi de manera força autònoma. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada